piątek, 19 czerwca 2015

sałatka ze szparagami, szynką długodojrzewającą i jajkiem w koszulce


     Taką sałatkę mogłabym jeść codziennie. Konkretna, sycąca, ale nie zalana ciężkim sosem. Zdecydowanie moja ulubiona w tym sezonie. No, może na równi z tą z camembertem na ciepło i truskawkami ;)

Składniki:
- duża garść mixu sałat
- pomidor
- zielony ogórek
- kilka plastrów szynki długodojrzewającej
- kilka łodyg zielonych szparagów
- 1 jajko
- ulubione pestki do posypania - u mnie sezam, słonecznik, pestki dyni

Składniki na sos:
- 1,5 łyżeczki musztardy
- 1 łyżka miodu
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 1-2 łyżki wody
- szczypta soli i pieprzu

Wykonanie:
Pomidora, ogórka pokroić i wymieszać z mixem sałat. Ułożyć na talerzu, a następnie dołożyć pokrojoną na mniejsze kawałki szynkę. Jajko ugotować w koszulce lub na półmiękko w skorupce - efekt będzie podobny. W szparagach odłamać zdrewniałe części, opłukać i ugotować najlepiej na parze lub zbalnszować we wrzątku. Pestki uprażyć na suchej patelni. Wymieszać składniki na sos. Na sałacie ułożyć szparagi, całość polać sosem, a następnie posypać pestkami. Na wierzch ułożyć naciętę jajko, aby żółtko swobodnie się rozlało.





1 porcja = cała porcja sałatki

Letnie oczyszczenie

16 komentarzy:

  1. Jakie fajne połączenie składników, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie! :) Uwielbiam właśnie tak ugotowane jajo. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. 2 porcje tej sałatki na kolacje i jestem w niebie

    OdpowiedzUsuń
  4. Można się nią zajadać, cudowne połączenie smaków :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też moge jeść codziennie:) Pyszna

    OdpowiedzUsuń
  6. Te jajko mnie kusi - wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetycznie podana sałatka, ślinka cieknie na sam widok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też jadłabym codziennie. To bardzo moje smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, mniam jakie to pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń