środa, 13 kwietnia 2016

gryczane pancakes


     Ostatnio ciągle praca, praca i praca. Weekendy też wypełnione. Wielkimi krokami zbliża się majówkowe wesele przyjaciół, dlatego panieńskie, przedpanieńskie itd. Każdy weekend na dużych obrotach, poza domem, brak czasu na gotowanie, pieczenie... Nie no dobra, nie piekę ostatnio celowo, żeby zmieścić się w wymarzoną sukienkę ;) Ale wszystko wszystkim, śniadanie to świętość. Zawsze zjeść je trzeba i w sumie na śniadanie można sobie pozwolić na coś słodkiego. Gryczane pancakes, które Wam proponuję są szybkie, proste w wykonaniu, sycące i naprawdę można je jeść bez wyrzutów sumienia. Ulubione owoce i  mamy śniadanie idealne :)

Składniki:
- 1 szklanka mąki gryczanej
- 2 łyżeczki stewii
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1 jajko
- 1 szklanka mleka
- 1 łyżka masła orzechowego
- 1 łyżka miodu + do polania pancakes'ów
- 1 łyżka oleju kokosowego
- ulubione owoce

Wykonanie:
Składniki na placuszki dokładnie ze sobą wymieszać, najlepiej za pomocą miksera. Ciasto wylewać na patelnię po ok. 1/2 chochelki. Smażyć z każdej strony po kilka minut do zarumienia.






14 komentarzy:

  1. a ja wczoraj miałam dzień pankejka ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ tych ślubów się namnożyło! Moja koleżanka co rusz też chodzi na wesela, etc :O
    A placuszki idealne,, jadłabym <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepysznie wyglądają! Świetny skład :) Idealne na rozpoczęcie dnia :)
    Mogłabym Cię prosić, abyś w wolnej chwili zmieniła nazwę mojego bloga, który widnieje w Twoich "ulubionych"? Jest tam nazwa "Kuchnia Mamy i Córki", a blog już od dawna nazywa się "Zdrowie na języku". Z góry dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie jutro też pankejki! nie mogę się doczekać, moze nawet przetestuję twoją wersję przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na zdrowe i słodkie śniadanie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio również wcinałam pancakes, ale takich na mące gryczanej nie miałam okazji jeszcze spróbować. Generalnie z mąką gryczaną za dużo nie miałam nigdy wspólnego :P Czy znacząco różni się smakiem od "zwykłych" pancakes na mące pszennej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minimalnie czuć posmak gryki. Dla osób, które nie przepadają za np. kaszą gryczana może ten posmak przeszkadzać, ale generalnie jest on słabo wyczuwalny :)

      Usuń
  7. Wyglądają cudownie! Aż czuje ich zapach;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię kaszę gryczaną, ale nie pomyślałam nawet, że można ją wykorzystać mąkę gryczną do pancake-ów. Świetny pomysł i przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dobrze, że zrobiłam sobie wczoraj mąkę gryczaną! :)

    OdpowiedzUsuń