poniedziałek, 6 stycznia 2014

pyszna przekąska - rollsy z serkiem, łososiem i roszponką


      Zrobiłam je na sylwestra, który spędzałam u znajomych. Powinny być zrobione z własnoręcznie robionych tortilli, ale były z kupnych. Niestety cały dzień był na wariackich papierach i czasu już zabrakło na konkretniejsze kucharzenie :( Ale i tak wyszły pyszne :D

Składniki:
- 5 placków tortilli pełnoziarnistych - z 1 placka wyszło ok 5-6 rollsów
- 200g wędzonego łososia
- 50-60g roszponki
- 250g serka śmietankowego "Mój ulubiony"
- 4 suszone pomidory w zalewie
- pęczek koperku
- ząbek czosnku
- sól, pieprz, koperek suszony, bazylia, zioła prowansalskie

Wykonanie:
Serek wymieszać dokładnie z niecałym posiekanym pęczkiem koperku, drobno pokrojonymi pomidorami, wyciśniętym ząbkiem czosnku oraz przyprawami. Serkiem posmarować dość grubo tortille. Na to nałożyć liście roszponki, płaty łososia i posypać świeżym koperkiem. Całość zwinąć dość ciasno w roladkę. Pokroić na kawałki. Przed krojeniem można rolady chwilę schłodzić w lodówce - będzie łatwiej, nie będą się rozpadać.




 1 rolls = 29g

15 komentarzy:

  1. no nie wierzę, ja też robiłam rollsy na sylwestra! :D nawet nadzienie podobne :D tylko że zamiast tortilli zrobiłam naleśniki pełnoziarniste z dodatkiem barszczu, więc były czerwone ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem pewna, że zniknęły w oka mgnieniu :) wyglądają świetnie! miła odmiana dla 'zwykłych' kanapek.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie piękne i kolorowe:) połączenie smaków jak najbardziej dla mnie trafione:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam słabość do finger food, a takie rollsy po prostu uwielbiam ;)

    Też najczęściej korzystam z gotowych placków ;)

    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na opis jakiejś ciekawej knajpy.

    Pozdrawiam!
    Paulina

    PS. Nie mam pojęcie, gdzie jest przycisk do obserwowania bloga! Z opisu wnioskuję, że interesują nas podobne tematy w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepszego w nowym roku! Przepyszne zakręcenie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie moje ulubione smaki w jednej potrawie... Pycha! Dodałabym jeszcze szpinak i suszone pomidory :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności! Spotkałam się z takimi zawijańcami z naleśników, ale z tortilli muszą być jeszcze lepsze! Muszę przetestować z jakimiś pastami.

    OdpowiedzUsuń
  8. To wygląda całkiem dobrze:) i pewnie również świetnie smakuje. Na pewno zrobię sobie kiedyś;]

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przekąska! Robilam podobne, ale bez roszponki, tylko z rucolą! następne będą z roszponką:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako przekąska smakuje doskonale

    OdpowiedzUsuń