wtorek, 26 sierpnia 2014

ratatouille z bakłażanem i serem feta podany na brązowym ryżu


    I znowu uciekłam. Najpierw przeprowadzka do nowego mieszkania i spore związane z tym zamieszanie. Potem upragnione i długo wyczekiwane wakacje. W tym roku Chorwacja, aahh było leniwie i pięknie ;) Ale teraz czas się zabrać do pracy i nadrobić zaległości. No i zacząć pełną parą gotować i zadbać o swoje zdrowie i linię :) Dzisiaj na obiad zachciało mi się coś lekkiego, bezmięsnego, nie tłustego - takich dań mam dość. Kiedyś mój brat zrobił tego typu danie i kazał każdemu posypać sobie je serem feta. Pierwsze odczucie było dziwne, ale zimny ser na ciepłych warzywach po czasie przypadł mi do gustu :) Ser można podać na warzywa chwile wcześniej przed jedzeniem, wtedy ociepli się i wszystkie składniki będą miały tę samą temperaturę. Ale naprawdę polecam Wam spróbować z zimnym słonym serem prosto z lodówki - ciekawe doznanie :))

Składniki:
- 1 bakłażan
- 1 średnia cukinia
- 1 żółta papryka
- 1/2 cebuli
- 1 puszka pomidorów
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- szczypta soli, pieprzu, chilli, bazylii, majeranku, oregano, curry
- 1 płaska łyżeczka cukru i szczypta cukru do pomidorów
- brązowy ryż
- ser feta

Wykonanie:
Bakłażana pokroić w większą kostkę i przełożyć na sitko oraz posolić, odczekać 20-30 min, aby odsączyły się jego soki z goryczką (jeśli jest ich mało i nie spłyną z sitka bakłażana należy odcisnąć lub sok zebrać papierowym ręcznikiem; jeśli ktoś nie lubi skórki od bakłażana można go wcześniej obrać). Paprykę, cukinię pokroić w większą kostkę, a cebulę w piórka. Zeszklić ją na oliwie z oliwek - aby cebula rzeczywiście się zeszkliła, a nie przysmażyła należy dodać szczyptę soli, wtedy puszcza ona wodę. Do cebuli najpierw dodać paprykę i poddusić chwilę z odrobiną wody pod przykryciem. Gdy nieco zmięknie dodać cukinię i ponownie poddusić. Następnie dodać bakłażana i znowu podgotować pod przykryciem. Warzywa doprawić. Na koniec dodać pomidory z puszki, dodać cukier i cynamon, całość wymieszać i gotować na małym ogniu ok 10-15 min. Gdy sos będzie za gęsty można dodać odrobinę wody (ja lubię trochę rzadszy, aby z ryżem danie nie było za suche). Podawać na ugotowanym ryżem i kostkami sera feta - ser można dodać na talerz wcześniej, wtedy uzyska on temperaturę ciepłych warzyw lub bezpośrednio przed jedzeniem i zachowa przyjemną zimną konsystencję.


1 porcja = ok. 400 g



Warzywa psiankowate 2014 Pora na pomidora! Dieta Śródziemnomorska

22 komentarze:

  1. Jestem wielką fanką bakłażana. To przepis idealny dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowe, lekkie i pyszne - mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna wersja klasycznego dania. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji Warzywa psiankowate 2014 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na tym talerzu jest wszystko co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna, zdrowa propozycja :) Wygląda kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowa i jeszcze smaczna propozycja :) Lubię to :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę mojego ukochanego bakłażana :D Musiało być pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. to danie wydaje się być tak naturalnie pyszne, że aż mam ochotę złapać za widelec i jeść! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam wczoraj na warsztatach gdzie jadłam ratatouille ze śliwkami i oscypkiem. Było pyszne! Myślę że z serem feta też może smakować ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ratatouille, ale z serem feta nigdy nie próbowałam, musi być pysznie :)
    Pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. feta i brązowy ryż - super!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. własnie wsuwam bakłazanka;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne danie, takie warzywne gulasze królują często na moim stole. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie warzywne potrawy

    OdpowiedzUsuń