wtorek, 15 października 2013

odchudzona ukochana sałatka - z makaronem pełnoziarnistym


   Odkąd spróbowałam sałatki z tortellini z dodatkiem szynki, sera żółtego i zielonego ogórka w sosie koperkowym zakochałam się w niej na zabój! ;P No ale chociaż uwielbiam tortellini jest to biały makaron nadziany nie wiadomo czym. Mnóstwo sera żółtego i sos na bazie majonezu :/ Więc musiałam mój przysmak nieco "odchudzić". Smakowi dużo nie ubyło, za to kalorii sporo. I sałatka do przekąszenia między zajęciami na uczelni jak znalazł :))

Składniki: 
- 1,5 szklanki makaronu pełnoziarnistego penne
- 1 spory zielony ogórek
- 400g szynki z indyka w kostce
- 3 plastry sera żółtego

Sos:
- 4 łyżki jogurtu naturalnego
- ok. 1/3 opakowania koperku suszonego
- czosnek, granulowany, sól, pieprz


Wykonanie:
Makaron ugotować al dente w lekko osolonej wodzie, a następnie ostudzić. Ogórka, szynkę, ser żółty pokroić w drobną kosteczkę i wrzucić do miski. Połączyć składniki na sos, bezpośrednio wrzucić na sałatkę lub w miseczce, ja robię na łatwiznę :p Całość dobrze wymieszać z sałatką i, jeśli damy radę wytrzymać, zostawić na kilka godzin w lodówce do przegryzienia. Jak dla mnie najlepsza jednak w temp. pokojowej - wyciągnąć kilka chwil przed szamaniem z lodówki ;)



16 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na sos. Zapisuje przepis! Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tortellini od czasu do czasu-wcale złe nie jest :) Nie ma się co, aż tak ograniczać, wtedy zamiast majonezu daj jogurt :)
    Ale podoba mi się twoja alternatywa, mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ale jak ktoś mógłby jeść tą sałatkę non stop to wypadałoby jednak ograniczyć tortellini i zamienić na równie pyszny makaron z pełnego ziarna ;)

      Usuń
  3. MUSZĘ też taką zrobić :) a jak wygląda Twoje menu ? co jadasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Na pewno staram się ograniczać białą mąkę i zastępuję ją wszystkim czym można, a wybór jest spory.
      2. Tłuszczu też się wystrzegam jeśli jest to możliwe, zamiast masła - oliwa, sery chude, szynki chude itd itd, ale jak coś musi mieć trochę tłuszczyku to jak najbardziej akceptuję
      3. Staram się jeść węgle najpóźniej do posiłku na obiad, później same białka z warzywkami. To samo z owocami.
      4. No i nie obżerać się na noc
      5. Największy mój problem to słodycze - zastąpiłam je gorzką czekoladą albo pichce coś sama - właśnie piecze się sernik dyniowy :D dobrą alternatywą są kruche ciasteczka, które mogą długo leżeć, a gdy naciśnie mnie mega na słodkie zawsze są pod ręką
      6. ograniczenie cukru - już się udało. ograniczenie soli - jestem w trakcie ;)

      Usuń
  4. ta wersja bardzo mi się podoba i na pewno wykorzystam przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A spróbuję takiej sałatki, akurat został mi makaron pełnoziarnisty. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też robię podobną- uwielbiam, a Twoja wersja z koperkiem koniecznie do przetestowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. penne to mój najukochańszy makaron :)
    narobiłaś mi ochotę na taką sałateczkę :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna... nieskomplikowana i na pewno smaczna. Lubię zielonego ogórka w sałatkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ubóstwiam takie sałatki! Pychotka :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna :)
    Ja za majonezem nie przepadam i czesto robie salatki na bazie jogurtu naturalnego- sa pyszne :)
    Ale do granulowanego czosnku nie moge sie przekonac. Mysle, ze swiezy sprawdzi sie o wiele lepiej ;) Nie zawiera spulchniaczy, soli i innych niepotrzebnych skladnikow :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Apropo czosnku jestem świadoma, ale muszę przyznać, że granulowany też lubię, nadaje on charakterystycznego nieco innego smaku nić świeży. No i jeszcze jeden problem ze mną... jestem niestety leniuszkiem :p mycie praski do czosnku jest straszne xP krojonego nie lubię niestety bo przegryzienie kawałka nie jest już dla mnie przyjemne

      Usuń